Wiadomości z rynku

sobota
23 listopada 2024

Nie boją się trudnego terenu

Nowe serie DAF LF i CF Construction
03.01.2014 00:00:00
DAF wprowadza nowe serie pojazdów LF i CF Construction w wersji Euro 6. To ciężarówki, które mają swobodnie poruszać się w terenie. Model CF Construction ma większy kąt natarcia od poprzednika, duży prześwit ponad powierzchnią gruntu i duże możliwości podczas jazdy terenowej. Nowy zderzak został wykonany z ocynkowanej stali w celu zapewnienia maksymalnej trwałości.
DAF wprowadza nowe serie pojazdów LF i CF Construction w wersji Euro 6. To ciężarówki, które mają swobodnie poruszać się w terenie.
Model CF Construction ma większy kąt natarcia od poprzednika, duży prześwit ponad powierzchnią gruntu i duże możliwości podczas jazdy terenowej.
Nowy zderzak został wykonany z ocynkowanej stali w celu zapewnienia maksymalnej trwałości. Z tego samego powodu osłony reflektorów są wykonane z nietłukącego się tworzywa Lexan, a pod zderzakiem umieszczono stalową osłonę o grubości 3 mm, która chroni chłodnicę. Osłona może wytrzymać obciążenie aż 4 t, a jej dolna część wysuwa się, zapewniając praktyczny, szeroki stopień.
Zderzak nowego modelu CF Construction jest dostępny z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi i reflektorami doświetlającymi zakręty. Składa się on z trzech elementów. Można je wymieniać osobno, co ogranicza koszty eksploatacji. Solidny zderzak zamontowano wysoko, dzięki czemu uzyskano duży kąt natarcia 25 st. W połączeniu z 40-centymetrowym prześwitem - zapewnionym częściowo dzięki prostym osiom przednim - pojazd ma dobrze radzić sobie na drogach nieutwardzonych.
W celu wygody użytkowania
Z boku kabiny dostępny jest opcjonalny stopień, który ułatwia kierowcy sprawdzenie ładunku, a uchwyt na dachu zapewnia dodatkowe oparcie. Szerokie stopnie umożliwiają łatwe i bezpieczne wsiadanie. Wersje z 12,9-litrowym silnikiem PACCAR MX-13 są wyposażone w trzy stopnie, natomiast modele z 10,8-litrowym silnikiem PACCAR MX-11 - w dwa. W drugim przypadku dostępny jest dodatkowy dolny stopień. Jest on zamontowany w sposób elastyczny, aby zapewnić większą odporność na uszkodzenia.
CF Construction jest wyposażany w deskę rozdzielczą z systemem Driver Performance Assistant oraz nowe, ergonomicznie rozmieszczone przełączniki. Kierownica ze zintegrowanymi elementami sterowania także jest standardowym elementem wyposażenia.
Dwie osie napędzane
Nowy model CF Construction jest oferowany jako trzyosiowe podwozie pod zabudowę 6x4 z 8- lub 9-tonową osią przednią i zespołem osi napędowych o nośności 19, 21 lub 26 t. Dzięki temu pojazd ma sprawdzić się w branży budowlanej i przemyśle drzewnym. Jako trzyosiowy ciągnik siodłowy 6x4 CF Construction jest przystosowany do transportu specjalnego, w tym przewożenia pni i słupów.
Podwozie pod zabudowę 8x4 jest dobrą podstawą dla wywrotek i betonomieszarek. Dwie 7,5-, 8- lub 9-tonowe kierowane osie przednie oraz zespół osi napędowych o nośności 19, 21 lub 26 t sprawiają, że podwozie pod zabudowę zapewnia masę całkowitą w zakresie 32-44 t. We wszystkich wersjach oferowany jest znany, stworzony przez DAF-a, zespół dwóch napędzanych osi z ośmioma drążkami reakcyjnymi. Konstrukcja charakteryzuje się wysoką stabilnością i dużym skokiem zawieszenia (270 mm) oraz wpływa na wysoką mobilność w terenie.
Silniki PACCAR
Pojazd jest napędzany 12,9-litrowym silnikiem PACCAR MX-13 o mocy od 410 do 510 KM, a także nowym 10,8-litrowym silnikiem PACCAR MX-11 o mocy od 290 do 440 KM. Średnie zużycie paliwa silnika MX-11 jest o 3% niższe niż w przypadku 12,9-litrowego silnika MX-13, a ograniczenie masy własnej o ponad 180 kg oznacza jeszcze większą ładowność.
Opcjonalnie dostępna jest zautomatyzowana skrzynia biegów AS Tronic ze specjalnymi ustawieniami do jazdy w terenie, której sposób zmiany biegów został opracowany specjalnie w tym celu. Modyfikacja dotyczy możliwości szybszej zmieniany biegów i szybszej obsługi sprzęgła. Dla modelu CF Construction dostępne są przystawki odbioru mocy PTO. W wersjach z silnikiem MX-11 - poza silnikową przystawką odbioru mocy, umieszczoną na godzinie pierwszej - dostępna jest wersja lekka, z przystawką na godzinie 11, przenosząca moment obrotowy 250 Nm.
Nowe podwozie
Nowe podwozie modelu CF Construction zostało opracowane z myślą o maksymalnej sztywności i dobrych właściwościach jezdnych. Konstrukcja oferuje sporą ilość miejsca na różne podzespoły, na przykład podpory dźwigu załadunkowego. Podwozie ma z przodu ramę rozszerzającą się w kształcie trójkąta, która zapewnia miejsce na nowe silniki Euro 6 i duży moduł chłodzący, gwarantujący niskie zużycie paliwa.
Kolejnym nowym elementem jest przygotowanie pod montaż płyty DIN, której można używać m.in. do przymocowania pługu śnieżnego. Wszystkie modele są dostępne z pionową rurą wydechową, która w podwoziach pod zabudowę 8x4 ma także wbudowany układ SCR.
Wiele uwagi poświęcono ułatwieniu instalacji zabudowy. Istnieje możliwość zamówienia wsporników mocujących BAM (ang. Body Attachment Method, metoda mocowania nadwozia) do podwozia FAD 8x4, które zapewniają kompletne przygotowanie pod montaż typowych wywrotek. Metoda obejmuje określony układ otworów oraz fabryczną instalację w podwoziu różnych wsporników mocujących.
Model CF Construction jest standardowo wyposażony w montowany na dachu wlot powietrza; cyklonowy filtr powietrza przeznaczony do pracy w warunkach dużego zapylenia jest dostępny na życzenie.
LF Construction
Firma DAF wprowadza na rynek również wersję Construction popularnego modelu LF. Wygląd 19-tonowego pojazdu budowlanego nawiązuje do większego modelu CF Construction. Zderzak zamontowano wyżej, aby zapewnić kąt natarcia ponad 25 st., a także zwiększono prześwit ponad powierzchnią gruntu (32 cm). Tak jak w przypadku modelu CF Construction, LF Construction ma wyróżniające się stopnie oraz płytę o grubości 3 mm umieszczoną pod zderzakiem w celu ochrony chłodnicy.
LF Construction jest dostępny z 6,7-litrowym silnikiem PACCAR PX-7 o mocy od 220 do 310 KM. LF jest zwrotnym pojazdem, ma najmniejszy promień skrętu w swojej klasie i niską masę własną, która zapewnia dużą ładowność.
DAF rozpocznie dostawę nowych modeli na początku 2014 roku. Do zadań, w których duży kąt natarcia i duży prześwit mają mniejsze znaczenie, producent oferuje modele CF 6x4 i 8x4 zbudowane jak standardowe modele CF.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.