Wiadomości z rynku

sobota
23 listopada 2024

Kamazy z instalacją gazowo-dieslowską

Aktualności
26.07.2013 00:00:00
Firma Kamaz Truck, przedstawiciel Kamaza na Polskę, podpisała niedawno umowy z firmami Solaris Diesel i LPGHouse na montaż instalacji gazowo-dieslowskich w nowych ciężarówkach tej marki przy zachowaniu gwarancji producenta. Umowy obejmują wszystkie modele Kamaza napędzane wysokoprężnymi silnikami produkcji rosyjskiej. Porozumienia zakładają montaż instalacji LPG do nowych lub będących na gwarancji samochodów.
Firma Kamaz Truck, przedstawiciel Kamaza na Polskę, podpisała niedawno umowy z firmami Solaris Diesel i LPGHouse na montaż instalacji gazowo-dieslowskich w nowych ciężarówkach tej marki przy zachowaniu gwarancji producenta.
Umowy obejmują wszystkie modele Kamaza napędzane wysokoprężnymi silnikami produkcji rosyjskiej. Porozumienia zakładają montaż instalacji LPG do nowych lub będących na gwarancji samochodów. Przewidziano możliwość adaptacji z użyciem różnorodnych systemów gazowo-dieslowskich w wytypowanym warsztacie lub u dealera.
Konwersja zasilania nie wpływa na długość okresu gwarancji, która nadal wynosić będzie 12 lub 24 miesiące bez limitu kilometrów. Jak poinformował nas Wojciech Traczuk, dyrektor handlowy Kamaz Truck, producent udziela dłuższej gwarancji na pojazdy przeznaczone do transportu drogowego, a krótszej na pojazdy budowlane. Na takie rozwiązanie wyraziła zgodę fabryka w Tartarstanie (Rosja). Jak informuje importer, koszt montażu instalacji gazowej do diesla wynosi 12.800 zł netto, zaś uzyskane oszczędności szacowane są na ok. 10-18% kosztów paliwa.
- Koszt zamontowania instalacji zwraca się po około 40 tysiącach kilometrów, czyli po roku eksploatacji - powiedział nam W. Traczuk. - Sprawdziliśmy to. Podczas testów trzyosiowego Kamaza 6520 oszczędności były nawet większe. Pojazd pracował w ciężkich warunkach, przy budowie autostrady A4. Jeździł głównie po drogach technologicznych, z dużym obciążeniem, po 27 ton, na krótkich odcinkach, do 15 km, z niewielkimi prędkościami, 30-40 km/h.
Kamaz na polskim rynku obecny jest od końca lat 70. ubiegłego wieku. Obecnie ciężarówki oferowane są w Polsce jako wywrotki (w układach napędowych 4x2, 6x4, 6x6 i 8x4), podwozia do zabudów (m.in. komunalnych), pojazdy specjalne oraz jako ciągniki siodłowe.
Jak poinformował nas Piotr Lenc z Kamaz Truck, rozpoczął się montaż pojazdów tej marki na Litwie, dzięki czemu firma będzie mogła ominąć wysokie opłaty celne. Do oferty wprowadzono auta napędzane silnikami Cummins Euro 5, o mocy 300 i 400 KM.
Nadal w ofercie pozostają doskonale znane jednostki napędowe rosyjskie Kamaz z rodziny 740 o pojemności 11,7 l i mocy 280, 360 lub 400 KM. 90 procent sprzedawanych w Polsce Kamazów to pojazdy budowlane, głównie w układzie napędowym 6x4 oraz 6x6.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.