Wiadomości z rynku

piątek
15 listopada 2024

Pojazd ciężarowy musi przynosić zysk

Nowa gama Renault Trucks
28.06.2013 00:00:00
Przejście na normę emisji spalin Euro 6 stało się dla Renault Trucks okazją do odnowienia całej gamy pojazdów. Aby zrealizować ten projekt, Grupa Volvo zainwestowała ponad 2 miliardy euro, zaś Renault Trucks przeprowadziło najbardziej rygorystyczny program testów w całej swojej historii.
Celem było: zaoferować klientom niezawodny i wysoko wydajny środek transportu, który pozwoli im utrzymać koszty pod kontrolą. Bardziej niż kiedykolwiek, Renault Trucks postrzega pojazd ciężarowy jako źródło zysku, które nie może przynosić zawodu klientom, ma być powodem do dumy dla kierowców.
Prezentacja nowej gamy Euro 6 Renault Trucks, w dniu 11 czerwca br., była wydarzeniem wyjątkowym - jeszcze nigdy żaden producent pojazdów nie odświeżył całej swojej gamy produktów jednocześnie. Uroczystość zorganizowano z wielkim rozmachem, zaproszono 5 tys. gości z całego świata, w tym kilentów i dziennikarzy. Zgotowano im efektowne widowisko zakończone ogromną wystawą pojazdów.
Jakość i niezawodność nie jest dziełem przypadku, lecz wyłania się w trakcie żmudnych testów i badań. Konstrukcję nowych modeli opracowywano przez siedem lat. 300 pojazdów testowych przejechało łącznie 10 milionów kilometrów i dodatkowo spędziło 5 milionów godzin na stanowiskach badawczych, w temperaturach od -40°C do +60°C.
Opracowana przy dużym zaangażowaniu 50 klientów z różnych zakątków świata, nowa gama pojazdów ma być dla użytkowników doskonałym narzędziem realizacji zadań transportowych. Żeby osiągnąć te cele, Renault Trucks wprowadziło na rynek całkowicie nowe modele pojazdów przeznaczonych dla segmentów transportu dalekobieżnego, budowlanego i dystrybucyjnego.
Pojazdy dalekobieżne
Prezentując nową rodzinę pojazdów dalekobieżnych, Renault Trucks ujednoliciło swoją ofertę, obejmującą obecnie jeden bazowy model pojazdu (następca Magnum i Premium), który dzięki swojej modułowej budowie może zaspokoić potrzeby wszystkich klientów w segmencie transportu dalekobieżnego. Gamę modelu T opracowano z myślą o zaaferowaniu firmom transportowym równowagi pomiędzy zużyciem paliwa i komfortem pracy. Wyposażony w kabinę, dopracowaną w tunelu aerodynamicznym, model T łączy w sobie wydajność i niskie zużycie paliwa modelu Premium Route z komfortem i prestiżem modelu Magnum. Oprócz całkowicie nowej kabiny, ma udoskonalony układ napędowy, z silnikami spełniającymi normę emisji spalin Euro 6.
Jako kontynuator dziedzictwa Premium Route, nowa seria T umożliwia swoim posiadaczom zmniejszenie wydatków na paliwo. Dzięki zoptymalizowanej pod względem wydajności konstrukcji i nowemu układowi napędowemu, zużycie paliwa w serii T należy do najniższych na rynku. Mimo ograniczeń narzuconych przez nową normę Euro 6, jest ono do 5% niższe, w porównaniu z pojazdami poprzedniej generacji.
Nowe pojazdy dalekobieżne oferują liczne, bezprecedensowe korzyści. Przy szerokości 2,5 metra, kabina modelu T jest bardziej przestronna i komfortowa, wyposażona w rozsuwaną leżankę, a także leżankę górną, która w razie potrzeby może pełnić funkcję dodatkowego schowka. Obecnie tunel silnika ma wysokość tylko 200 mm, są też kabiny z płaską podłogą. Nowe fotele, specjalnie dla Renault Trucks, zaprojektowało Recaro. Na desce rozdzielczej znajdziemy 7-calowy wyświetlacz główny (największy na rynku) i zmieniony układ przełączników. Pojazdy T są również wyposażone w schowek dostępny zarówno z zewnątrz, jak i z wnętrza kabiny, do której prowadzą drzwi o kącie otwarcia 85°. Szereg elementów zwiększa bezpieczeństwo kierowcy, jak np. reflektory doświetlające zakręt i wielofunkcyjne koło kierownicy, regulowane w trzech płaszczyznach.
Źródłem mocy w Renault Trucks T są silniki DTI 11 i DTI 13, zgodne z normą emisji spalin Euro 6, w wariantach mocy od 380 do 520 KM. Wszystkie pojazdy tej serii są wyposażone w zautomatyzowaną skrzynię biegów Optidriver, z nowo opracowanym układem sterowania.
Kolejnymi nowościami w serii T są całkowicie nowy układ dystrybucji sprężonego powietrza EACU (Electronic Air Control Unit), energooszczędna pompa wspomagania układu kierowniczego o zmiennym wydatku oraz zbiorniki paliwa o pojemności do 1.475 litrów. Ułatwiono także obsługę techniczną, poprzez odseparowanie instalacji elektrycznej od pneumatycznej. Wiązki elektryczne są obecnie poprowadzone po prawej stronie podwozia, podczas gdy przewody pneumatyczne - po stronie lewej.
W razie potrzeby, kierowca może użyć znajdującego się na desce rozdzielczej przycisku "24/7" w celu aktywacji funkcji ciągłego monitorowania lokalizacji (geolokalizcja) i bezprzewodowej transmisji parametrów roboczych pojazdu, co ułatwia stacji obsługi sprawowanie opieki serwisowej nad pojazdem.
Seria T została także przystosowana do integracji z Optifleet, oferowanym przez Renault Trucks systemem zarządzania flotą.
Ciężarówki budowlane
W ramach swojej nowej gamy pojazdów budowlanych Renault Trucks oferuje dwa typoszeregi: C - pojazdy dla transportu budowlanego - oraz K - pojazdy dla ciężkiego transportu budowlanego. Jak zapewnia producent, ciężarówki C, dostępne z dwiema różnymi szerokościami kabin, charakteryzują się dużą ładownościa, niskim zużyciem paliwa i komfortem jazdy porównywalnym z pojazdami długodystansowymi. Dzięki cechom, takim jak duża siła uciągu i prześwit, stanowią one atrakcyjną propozycją dla klientów z branży robót ziemnych. Z kolei seria K ustanawia nowe standardy w zakresie wytrzymałości i prześwitu, a także odznacza się największym na rynku kątem natarcia (32° w przypadku serii K). Nowe pojazdy posiadają udoskonalony układ napędowy, z silnikami spełniającymi normę emisji spalin Euro 6, oraz wyróżniającą się na tle pozostałych modeli kabinę.
Pośród licznych cech nowych pojazdów budowlanych, kabina zasługuje na szczególną uwagę, ponieważ jest bardziej przestronna, komfortowa i ergonomiczna oraz wyposażona w obrotowe przełączniki.
Z boku kabiny znajduje się stopień pomocniczy, ułatwiający kierowcy kontrolę skrzyni ładunkowej. Wrażliwe podzespoły są skutecznie chronione przed uszkodzeniem. Zarówno w serii K, jak i C są dostępne zderzaki wykonane w całości ze stali.
W serii C jest oferowany Optitrack, hydrostatyczny układ napędu na przednią oś, umożliwiający tymczasowe zwiększenie własności trakcyjnych pojazdu. W serii K jest stosowany konwencjonalny układ napędu na wszystkie koła.
Pojazdy są wyposażone w reflektory doświetlające zakręt, oferowaną standardowo zautomatyzowaną skrzynię biegów Optidriver, elektrycznie sterowany hamulec postojowy uruchamiany w chwili wyłączania silnika i różnego rodzaju elementy ułatwiające montaż zabudowy.
Nabywcy nowych pojazdów budowlanych mogą liczyć na większą opłacalność eksploatacji, wynikającą z bezkonkurencyjnych osiągów nowych jednostek napędowych Euro 6, rozwijanych przy zużyciu paliwa niższym niż w przypadku ich poprzedników klasy Euro 5. W przypadku modelu K będą to silniki o mocy od 380 do 520 KM, a w serii C - od 250 do 520 KM. Dodatkowo, dzięki konstrukcji zoptymalizowanej pod względem masy własnej, seria C oferuje wyjątkową ładowność, do 22,8 t w pojazdach o konfiguracji osi 8x4. Pojazdy K charakteryzują się DMC do 50 t i mogą tworzyć zestawy drogowe o masie całkowitej do 120 t. Również w tych pojazdach wprowadzono szereg ułatwień dla firm zabudowujących, pozwalających im skrócić czas montażu zabudowy, a tym samym czas dostawy pojazdu nawet o 20%.
Auta dystrybucyjne
Mimo że nowe pojazdy dystrybucyjne - seria D - bazują na wcześniejszych modelach firmy, stanowią bardziej konsekwentną propozycję rynkową, obejmującą jeden typoszereg z trzema modelami pojazdów.
Serię D tworzą trzy modele: D (DMC od 10 do 18 t), D Wide (DMC od 16 do 26 t) i D Access z niskopodłogową kabiną Low Entry (DMC od 18 do 26 t). Wkrótce zostanie ona uzupełniona pojazdem w klasie DMC od 3,5 do 7,5 t. Nowe silniki DTI 5 i DTI 8 zostały opracowane z wykorzystaniem wypróbowanych technologii, dostosowanych do specyfiki użytkowania pojazdu na obszarach miejskich. Spełniają normę emisji spalin Euro 6, odznaczając się wysokimi osiągami. Jednocześnie charakteryzują się ekonomiką paliwową taką, jak jednostki napędowe poprzedniej generacji. Maksymalny moment obrotowy dostępny już od 900 obr/min oznacza, że kierowca nie musi wykorzystywać pełnego zakresu prędkości obrotowych silnika, co z kolei skutkuje niższym zużyciem paliwa. Podobnie, duża moc nowej jednostki czterocylindrowej, porównywalna z wydajnością silnika sześciocylindrowego, umożliwia zwiększenie ładowności pojazdu. Dostępne będą w wersjach mocy od 210 do 320 KM.
W obrębie całej gamy Renault Trucks stosuje zautomatyzowane skrzynie biegów, zapewniające oszczędność paliwa, ochronę podzespołów układu napędowego, niższe koszty obsługi technicznej i możliwość koncentrowania się kierowcy wyłącznie na kierowaniu pojazdem. Wiele podzespołów w modelu D zostało zmodernizowanych pod kątem zmniejszenia kosztów i ułatwienia obsługi technicznej. Przykładem może być przedni zderzak, który nie jest już pojedynczym elementem, lecz składa się z trzech części.
W segmencie dystrybucyjnym, charakteryzującym się znacznym zróżnicowaniem zadań transportowych, pojazd ciężarowy musi precyzyjnie spełniać potrzeby klientów. Dlatego producent oferuje ponad 100 różnych wariantów pojazdów, stosując w nich rozwiązania ułatwiające montaż zabudowy. Gdy tylko pojazd zostanie zamówiony, firma zabudowująca uzyskuje dostęp do wszystkich rysunków podwozia, za pośrednictwem specjalnego portalu internetowego. Dzięki temu może skuteczniej zaplanować swoją pracą i skrócić czas zabudowy pojazdu od 20%.
Jak dowiedzieliśmy się podczas prezentacji nowej gamy pojazdów, można je już zamawiać u dealerów, a pierwsze dostrawy prewidziano na jesień bieżącego roku.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.