Wiadomości z rynku

sobota
23 listopada 2024

Rekordowa sprzedaż ciężarówek w Polsce

Najlepsze wyniki od 2008 roku
12.06.2015 00:00:00
Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) wynika, że w kwietniu br. zarejestrowano w Polsce o ponad 30 proc., więcej samochodów ciężarowych niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Jest to najwyższy wynik sprzedaży na rynku aut ciężarowych od 2008 roku.
Rynek finansowania środków transportu ciężkiego był trzecim co do wielkości obszarem działalności firm leasingowych w I kw. 2015 r.
Leasing kwitnie
Z danych PZPM wynika, że w kwietniu br. zarejestrowano w Polsce 1.803 samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej (dmc) powyżej 3,5 tony. Jest to wzrost o 418 szt. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego i zarazem najwyższy wynik od 2008 roku.
Finansowanie transportu ciężkiego, do którego zostały zaliczone pojazdy ciężarowe, ciągniki siodłowe, naczepy i przyczepy, autobusy, samoloty, statki oraz sprzęt kolejowy, jest trzecim co do wielkości obszarem działalności firm leasingowych. Według danych Związku Polskiego Leasingu, udział pojazdów ciężarowych w strukturze przychodów branży leasingowej w I kwartale br. wyniósł 27 proc. Łączna wartość nowych transakcji wyniosła 2,851 mld zł i była wyższa o 11,3 proc. (r/r).
- Bardzo dobre wyniki leasingu pojazdów ciężarowych to efekt poprawiającej się kondycji finansowej firm transportowych, jak również całego rynku przewozów - mówi Radosław Woźniak Wiceprezes Zarządu EFL. - W naszej ocenie w najbliższym czasie sektor ten będzie się nadal dynamicznie rozwijał. Rynek transportu jest jednym ze strategicznych rynków, w którym EFL umacnia swoją obecność i wspiera polskich przewoźników. Posiadamy duże doświadczenie w tworzeniu produktów, czego efektem jest unikatowa na rynku oferta Leasingu Swobodnego, która umożliwia samodzielne zarządzanie wysokością rat leasingowych i obniżanie ich wysokości nawet do 1 zł. Ta usługa w przypadku firm transportowych, jest korzystnym rozwiązaniem umożliwiającym elastyczne zarządzanie finansami firmy.
Dystrybutorzy ciężarówek potwierdzają, że pierwsze miesiące 2015 roku wskazują na ożywienie sprzedaży i chwalą się niektórymi kontraktami.
Samochody na Actrosach
200 ciągników siodłowych Mercedes-Benz Actros ze specjalną kabiną przystosowaną do zabudowy autotransporterów będzie jeździć z logo swarzędzkiej firmy STS. Ten największy w Polsce dystrybutor samochodów osobowych rozpoczął modernizację swojej floty, liczącej 250 jednostek. Pierwszych 50 Actrosów już wyruszyło na trasy.
Dostawa 200 nowych Actrosów 1836 LSnRA dla firmy STS to największa jednorazowa umowa, zawarta przez dealera Mercedes-Benz w Polsce, firmę MB Poznań. Ciągniki zostaną dostarczone w latach 2015-2016. Zostały one wyposażone w specjalne kabiny, przystosowane do zabudowy jako autotransportery, a także w przystawkę mocy i pompę hydrauliczną do sterowania zabudową.
Pytany o ten wybór Prezes STS Logistic Wojciech Staniszewski stwierdził, że nowe Actrosy to najlepsze i najoszczędniejsze pojazdy w swojej klasie w Europie.
- Actrosy są wyposażone w specjalną, niską kabinę, nad którą jest pokład zabudowy do przewożenia samochodów - tłumaczy Paweł Szumski, Dyrektor Techniczny STS Logistic. - Zaletą tych ciągników jest możliwość instalacji dwóch łóżek w kabinie. Dzięki temu możemy na długie trasy wysyłać załogi w obsadzie dwuosobowej. Taki samochód może zrobić nawet 22 tys. km miesięcznie, a przy jednym kierowcy - ok. 14 tys.
20 nowych Actrosów trafiło do Francji, gdzie otrzymały najnowszą zabudowę Eurolohr 2.53 W-XS. Na 30 pozostałych ciągników zostały przełożone zabudowy stosowane dotychczas.
- W naszych nowych zabudowach górne pokłady poruszają się na układzie nożycowym, a nie opierają się na sztywnych słupach. Takie rozwiązanie pozwala na wjeżdżanie na górny pokład większymi i szerszymi samochodami - tłumaczy P. Szumski.
W 2016 roku firma STS zamierza zakończyć modernizację floty autotransporterów, po której będzie dysponowała pojazdami Euro VI.
70 Scanii dla TS-Transport Service
Firma TS-Transport Service Sp. z o.o. Gdynia odebrała niedawno pierwszą transzę z 70 zamówionych ciągników Scania Streamline R450.
Zakupione ciągniki są wyposażone w 13-litrowe silniki o mocy 450 KM Euro 6 jedynie z wykorzystaniem SCR oraz w najbardziej przestronne i komfortowe kabiny - Topline. Nowe pojazdy zostały wyposażone m.in. w zautomatyzowane skrzynie biegów Scania Opticruise, Scania Active Prediction i Eco-roll. Zarządzanie flotą ułatwi system Scania Fleet Management.
- Scania pojawiła się w naszej flocie jako jedna z pierwszych marek. Decyzję o zakupie pojazdów podjęliśmy w oparciu o nasze doświadczenia - mówi prezes firmy TS-Transport Service, Małgorzata Olechnicka-Skibińska.
Najnowsze DAF-y w KalCargo
W siedzibie firmy DBK Gdańsk, autoryzowanego dealera DAF, przekazano kolejną partię ciągników siodłowych XF FT 460 firmie KalCargo. Odebrane pojazdy Euro 6 posiadają szereg innowacji wprowadzonych przez markę DAF na początku 2015 r. w ramach programu DAF Transport Efficiency.
Początki współpracy między pomorskim przewoźnikiem a firmą DBK sięgają 2010 r. Obecnie w skład floty KalCargo wchodzi 11 ciągników marki DAF - pierwsze modele Euro 6 wyprodukowane w 2014 r., jak i pojazdy z innowacjami, które holenderska firma wprowadziła na początku tego roku. Nowe rozwiązania technologiczne stanowią część programu "DAF Transport Efficiency", w ramach którego oferowane produkty i usługi marki mają w znaczącym stopniu podnieść wydajność transportu.
- Wybrałem markę DAF z kilku powodów. Ze względu na jej niezawodność - dotychczasowe pojazdy Euro 5 oraz Euro 6 sprawują się bez zarzutu. Nasi kierowcy chwalą je za liczne udogodnienia i komfort jazdy. Wybierając pojazd, staramy się stworzyć kierowcy jak najlepsze warunku do pracy, a nowe rozwiązania DAF to umożliwiają - argumentuje Wojciech Kaliszewski, właściciel firmy KalCargo. - Nie ukrywam, że w dużej mierze na naszą decyzję wpłynęły bardzo dobre wyniki spalania na trasie.
W ostatnim zamówieniu dostarczono firmie KalCargo cztery ciągniki siodłowe XF, z silnikami MX 13 Euro 6, o mocy 460 KM, sprzężonymi ze zautomatyzowaną skrzynią biegów AS-Tronic, która obejmuje funkcje FastShift, EcoRoll i układ Hill Start Aid. W wyposażeniu jest przewidujący tempomat PPC.
- Przekazane ciągniki posiadają szereg innowacji, które istotnie wpływają na ekonomikę paliwową. Oprócz istotnych usprawnień w silniku MX-13, pojawił się tryb ECO, który redukuje moment obrotowy silnika o 10%, zapewniając dodatkową oszczędność paliwa - podkreśla Zbigniew Myśkiewicz, przedstawiciel handlowy ds. sprzedaży pojazdów marki DAF.
Powyższe usprawnienia zapewniają łącznie oszczędność paliwa na poziomie 4-5%. Ponadto nowe ciągniki KalCargo zostały wyposażone w czujniki ciśnienia w ogumieniu, funkcję przekazywania danych z tachografu na DIP, oświetlenie LED oraz spojlery międzyosiowe. Pojazdy pomorskiego przewoźnika wyróżniają się czarną kolorystyką, a wnętrze wykończono aluminium i wyposażono w telewizory marki Mistral. Objęte są kontraktem DAF MultiSupport Xtra Care.
XF-y na międzynarodowe trasy
Samochody ciężarowe firmy Dolmat z Oleśnicy można spotkać na drogach Niemiec, Włoch, Francji czy Hiszpanii. Do firmowej floty dołączyło właśnie sześć DAF-ów XF z silnikami Euro 6, dostarczonych przez spółkę WTC.
Firma Dolmat dysponuje flotą liczącą ponad 30 zestawów (mega, plandeki, chłodnie), z czego 16 to DAF-y.
- Pojazdy marki DAF sprawdzają się w specyfice naszej pracy. Wykazują się ekonomiką użytkowania oraz niezawodnością. Większość przewożonych przez nas ładunków to ładunki o masie 23-25 ton, kierowane do Niemiec, Francji, Włoch czy Hiszpanii. To najlepszy sprawdzian dla producentów ciężarówek - mówi Przemysław Wójciński, właściciel firmy.
Niedawno, w podwrocławskiej Długołęce, w siedzibie należącej do Grupy DBK spółki WTC, przekazano sześć DAF-ów FT XF460 z kabinami Super Space Cab. Pojazdy zostały wyposażone w reflektory LED oraz światła Skylights. W samochodach zamontowano fotele Luxury Air, leżanki z materacami Xtra Comfort i lodówki o pojemności 42 l. Asystent wydajności kierowcy (DPA) wspiera kierowców w osiągnięciu najbardziej ekonomicznego stylu jazdy. Wszystkie pojazdy zostały objęte z kontraktami obsługowymi Full Care w najbogatszym pakiecie.
Naczepa Krone nr 30.000 od Pozkrone
Naczepa Krone nr 30.000 w Polsce - jubileuszowy pojazd, chłodnia Cool Liner trafiła do przedsiębiorstwa transportowego Omega Pilzno Godawski & Godawski Sp. z o. o..
Z okazji jubileuszu Bernard Krone podziękował Adamowi i Mariuszowi Godawskim z firmy Omega Pilzno za wieloletnie zaufanie, a także Tomaszowi Kujawie i całemu zespołowi Pozkrone za współpracę od ponad 20 lat.
Adam Godawski z Omega Pilzno podkreślił profesjonalne wsparcie ze strony Pozkrone.
- Od 13 lat jesteśmy klientem Pozkrone, korzystając z najwyższej jakości usług. Jako profesjonalna firma transportowa prowadząca działalność w całej Europie stawiamy przede wszystkim na pojazdy wysokiej jakości, które posiadają dobrze rozbudowaną sieć serwisową, a firma Krone właśnie to nam oferuje. Co ważne, firma Pozkrone nigdy nas nie zawiodła, dlatego niezmiennie inwestujemy w pojazdy Krone - podkreślił Adam Godawski, który wspólnie z bratem Mariuszem odebrał jubileuszowy pojazd Cool Liner.
Omega Pilzno zatrudnia obecnie ponad 1000 osób i posiada w swojej flocie 700 zestawów. Jest jedną z największych firm transportowo-logistycznych w Polsce. Oferuje pełen pakiet usług logistyki magazynowej oraz transport i spedycję: krajową, międzynarodową oraz morską. Zasięg jej działania obejmuje całą Europę i Turcję.
Pozkrone od 1994 r. dystrybuuje cały wachlarz pojazdów Krone od naczep siodłowych poprzez przyczepy i systemy wymienne, aż po naczepy chłodnicze. Firma ma siedzibę w Tarnowie Podgórnym (koło Poznania). Na miejscu zatrudnia 16 pracowników, zaś dystrybucją pojazdów Krone w całym kraju zajmuje się 20 przedstawicieli handlowych. Pozkrone oferuje szeroko rozbudowaną sieć serwisową, zapewniając w całej Polsce szybki i łatwy dostęp do oryginalnych części zamiennych Krone.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.